måndag 25 februari 2013

Nu är han här!!

Söndagen den 17 februari kl 03.07 föddes lillebror! Nu har vi hunnit landa lite här hemma och det var på tiden att uppdatera bloggen! Den har visserligen fått nya inlägg med jämna mellanrum eftersom jag satt och gjorde en hel hög som jag schemalagt medan jag väntande på att lillebror skulle titta ut. 

Har haft lite svårt att fånga kläderna på en bra bild, då de redan hunnit användas, tvättas, användas igen och ligger nu i tvättkorgen igen. Fast det är klart, använder ju gärna dem då de är de finaste kläderna vi har till honom! Fick iaf fångat en bild med mobilen häromkvällen. Här ligger lillebror i sitt babynest (som jag inte bloggat om än) i ett av setten iaf. Han brukar inte ha på sig mössan inomhus, men ville visa den med :-)




Vi hade ju räknat med en liten bebis, men killen överraskade oss med att vara betydligt större än sin storasyster. Han vägde 3750 g och var 53 cm lång (mot storassysters 2894 g och 50 cm lång), så det var ju tur att jag inte hann sy den där extra bodyn i stl 44 iaf ;-) Bodysarna jag sytt passar jättebra, och muddbyxorna sitter fint de med. Fast de röda byxorna med fötter var nästan för små redan från början! Han fick ha dem på sig på sjukhuset och hem, men sen har de faktiskt redan blivit dockbyxor! 

Ser fram emot att komma igång att sy mer kläder till både lillebror och storasyster, det är så mycket roligare att ta på honom de fina som jag själv sytt, även om vi har ganska mycket andra kläder i lådorna...


1 kommentar: