fredag 22 februari 2013

Mössa och vantar

Denna mössan och vantarna sydde jag till L's kusin när hon fyllde 1 år i november. Jag hade inte så gott om tid då när jag jobbade så mkt och dessutom var trött pga graviditeten, så det fick bli nått enkelt.
Vantarna är i "bebis-modell" utan tummar, men min dotter vill iaf fortfarande inte ha tummarna rätt i vantarna så tänkte att det nog blir bra iaf! Det är ju ändå inte vantar man har när man är ute och leker, men mer när man sover till exempel. Vantarna fodrade jag med vit fleece. Vantarna har lång mudd som är vikt, så de sitter bra på plats. Har använt mig av "Little Svalis" tut på bebisvantar, den hittar du här.
Kommer faktiskt inte ihåg om jag fodrade mössan med fleece eller inte! Nackdelen med att blogga om sakerna långt efter man sytt dem... Men tror nog jag körde dubbelt lager jersey i den.


Mönster: Mössan är sydd efter gekkos mönster, som jag brukar använda till mössor. Kommer dock inte ihåg vilken storlek jag sydde i. Vantarna är sydda efter "Little Svalis" tut.

Material: Jersey med elefanter, fått i present men tror det är köpt på jofotex. Svart mudd från gömmorna, vit fleece från skroten tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar