tisdag 12 februari 2013

Babyfilt

Jag har även sytt en ny filt till bebisen. Sydde en liten filt när jag väntade dottern, men den blev inte så mkt använd som jag trodde, nog mycket för jag tyckte att den blev lite för liten. Sydde den i ca 50x70. Den filten används dock numera flitigt av dottern när hon ska natta dockorna! Eller sig själv ;-) Så tänkte att det är nog bäst att bebisen får en egen filt!
Funderade fram och tillbaka på vilka tyger jag skulle använda. Hade inte så stora bitar av velour kvar i så många färger. Men min favorit velour hade jag fortfarande kvar i så det räckte. Tänkte först ha nått mönstrat tyg på andra sidan, men det går ju så mycket tyg till filtar! Och det var inte så lätt att hitta nån bit som jag tyckte passade fint med den jade velouren. Kom på sen att den nya randiga passade ju utmärkt, och den hade jag så det räckte av. Så blev det ju matchande till flera av setten jag sytt med :-)
Filten är ca 75 x 85cm denna gången, hoppas det blir lagom! Jag körde 4-vik på kantbandet då filten inte har en klar fram eller baksida. Så smidigt det går med bandkantaren!



 
Mönster: Tja, mätte hur stor jag ca ville ha den och klippte till det i begge tygerna :-)
 
Material: Jade velour från skroten, randig jersey oxå från skroten. Svart interlock från liandlo till kantband. 
 

 


Så här blev alla BB-setten tillsammans med filten, går att matcha på kors och tvärs!

Till exempel så här :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar