söndag 30 september 2012

Syfestival!

Jag har varit på min första syfestival i helgen! Så kul! Har sett fram emot det nästan sen förra hösten, då jag upptäckte att det inte var någon syfestival i Borås det året, eftersom de hade vävmässan, men såg att nästa höst, då skulle det vara i Borås igen (har svärföräldrar inte långt därifrån nämligen!). I våras fick min svägerska köpa lite till mig från syfestivalen i Stockholm. Men nu var det äntligen min tur att själv få hänga med :-) 
Jag, svärmor, en av mina svägerskor och en god vännina till familjen åkte in på fredagen. Det var tänkt att vi skulle vara där till kl 10 när de öppnade, men blev försenade och var nog där vid halv 11 ca. Gick direkt till znoks monter, men tyvärr var stuvarna redan slut. Men så mycket andra fina tyger det fanns! 
Jag shoppade hos znok, liandlo och glada grodan, och så sponsrade svärmor med två tyger från nea nobelle. Tyckte det var lite synd att jny, strömming mfl inte var på plats, men hade svårt att välja tyger bara från znok o liandlo, så det var kanske bra ;-) Provade även på att virka ett litet hjärta och köpte lite mönster att virka några små djur, kakor och frukter. Tänkte att det kanske jag kan pyssla med sen om jag inte kan sy medan jag väntar på att bebisen ska komma i februari. Jag fixade nämligen inte att sy sista månaden med L, fick allt för ont i ryggen då! 



Här är en bild på mina inköp! lite mörk mobilbild, men nu ligger redan alla tygerna i tvättkorgen och väntar på att tvättas så nån bättre blir det inte! 

På lördagen blev det en sväng till skroten med, men oj så mkt folk det var där! Många som skulle vidare till syfestivalen sen. Fick köpt 2 blå/vit randliga tyger, ett jeanstyg och ett enfärgat lila. Hade hoppats på lite fler enfärgade, men de fina färgerna jag köpte sist fanns tyvärr inte kvar. Tygerna från skroten hamnade dock inte på nån bild (de ligger oxå i tvättkorgen...)

I morgon börjar jag jobba, så får se när det blir sytt nästa gång! Ingen aning om hur mkt jag kommer hinna eller orka. Men jag ska ju ganska snart va mammaledig igen, och om tidigare så då får jag sy igen! Ska försöka hålla igång bloggen iaf, har ju fortfarande många gamla bilder som inte kommit med än, och även endel från racet nu sista månaden. Och lite hoppas jag ändå hinna få sytt i mellanåt. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar