lördag 15 september 2012

Obloggad klänning

Letade upp en gammal bild som inte blivit bloggad än. Denna fina klänningen som jag sydde förra hösten till L. Den är sydd efter meedom 1,5 i stl 68, men den blev jättebred, så jag tog och sydde en raksöm på varje sida ca 3 cm in, och så satt den mkt bättre! Tänkte att det kan man ju sprätta upp om det behövs senare. Men vi använder faktiskt fortfarande denna, även om den nu mer är tunika/linne, och inte har vi behövt sprätta upp för att bredda den heller!
Tyget var ett av de första jag beställde från jny medan L fortfarande låg i magen. Beställde en halvmeter, och använde hälften av det till en filt. Sen funderade jag länge på vad jag skulle göra av resten, var ju inte så mkt som det räckte till. Men blev så glad när jag kom på att jag precis fick ut denna på den biten som var kvar! Tänkte ha vitt kantband först för att lättare kunna matcha, men det krånglade med den färdiga vita trikåsnedslån, och sen räckte det jag hade kvar inte. Så då fick det bli lila istället, och tycker faktiskt att det var mkt bättre, så det var ju tur i oturen!



Mönster: Meedom form 1,5, stl 68. Men tagit in den massa i bredden!

Material: Grön moln interlock från jny, interlock till kantband, tror det var från stof2000, och lila KAM-knappar från assuntastore.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar