onsdag 12 september 2012

Singoalla till Silja

Denna singoallan var nog det sista jag sydde i början av sommaren innan jag tog paus från maskinerna. Det var en "tack-för-hjälpen-present" till en tjej i min "mödragruppe" som hjälpte oss att passa L när vi skulle till min examenshögtid, där barn inte var välkomna. Som tack för hjälpen sydde jag klänningen till hennes dotter som är lika gammal som L, eller det skiljer en vecka på dom :-)
Singoalla är verkligen lätta att sy och går fort, har sytt en till min egen tjej med som snart ska få komma upp i bloggen. Det passade bra när jag inte hade så mkt tid men ändå ville ge någonting eftersom vi verkligen haft så svårt att hitta passning mitt på en vardag, och min vännina ställde upp trotts att hon varit till sin egen examensfest kvällen innan!



Mönster: Lite omgjort från ottobre 3/2012 i stl 86. Klännigen i tidningen är med veck i halsen och foder, jag använde bara mönstret som grund och la till lite runt halsen för kanalen. Tror jag förlängde lite oxå, kommer inte ihåg säkert.

Material: Röda får, jersey från Skroten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar