fredag 6 januari 2012

Tuffa tjejjeans

Fortsätter att lägga in plagg som jag sytt senaste veckan. Blev nästan klar med en body idag med, om jag inte varit tvungen att sprätta upp en hel massa för jag blandat ihop fram och bakstycke. Grrr...

Men tillbaka till dessa fina byxor!



Ett par muddjeans med rosa stjärnor. Tyget är ganska mjukt för att vara jeanstyg, lite stretchigt och en sjysst mörkblå färg. För att tuffa till dem så tog jag svart mudd. Även dessa är sydda i 74 (det mesta jag syr nu blir den storleken som L precis börjat kunna använda). Tyget är köpt på skroten i julas, farmor sponsrade L med lite fina tyger :) Tror även mudden kommer därifrån. Mönstret kommer från ottobre, nr 4/2011, men jag tejpade ihop fram och bakstycket för att slippa sidosömmen. Gör alltid ganska långa muddar, både i benslut och midja, så kan man vika dem från början och så räcker de längre. Namnlappen hamnade lite snett, glömde att sy på den innan jag sydde ihop byxorna.... Ska försöka bättra mig på att sy dit den innan jag syr ihop plagget! Men det syns inte när byxorna sitter på. Det blev väldigt bra passform på dessa byxor. Gillar mönstret, nu medan hon mest använder en stolek mindre är de härligt baggy men att kännas för stora, och hon kommer kunna ha dem länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar