tisdag 31 januari 2012

Sew Along och djungelväst

Så var mammaledigheten slut, och som väntat har tid och ork för sömnad minskat. Första veckan blev det inte mycket gjort, men sen kliade det i fingrarna efter att komma igång med sew-along klänningen! En kväll gick till att klippa och tejpa mönster, det var 24 A4 som skulle tejpas samman! En annan kväll med att klippa ut delarna i ett gammalt lakan för att sy en provklänning. I helgen har jag så kämpat med min "toile" (provklänning) och börjar äntligen få ordning på formen. Jag måste dock erkänna att jag helt klart föredrar att sy barnkläder i mjuka tyger som är mer "förlåtande". Men nu börjar det äntligen likna nått. Hoppas snart kunna klippa i det fina tyget :-)


Men jag har inga bilder att bjuda på, så bjuder istället på denna västen som jag sydde till L sista veckan innan vi åkte. Den är sydd i stretchfrotte i djungeltyg från jny, fodrad med molnjersy från skroten och mudden kommer oxå från skroten. Mönstret kommer från ottobre 1/2011. Nu har det ju blivit riktigt kallt ute, så då är det bra att kunna förstärka en långarmad tröja med denna fina västen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar