lördag 14 januari 2012

Sew Along

Jag tänkte göra ett försök att vara med i Karinottilias sew along! Jag missade första gången då de sydde en väska. Nu är det en klänning det gäller och det vore ju kul om jag kunde sy en fin klänning till mig själv, och inte bara kläder till dottern. Får se om jag hinner med, ligger redan efter då vi inte har någon skrivare så jag kan få skrivit ut mönstret. Men maken ska försöka ordna det på tisdag på jobbet. Sen ska man ju ha tid att sy den med, och tid är det ganska snålt om just nu, jag har en vecka kvar på mammaledigheten och sen åker vi till Skene där svärföräldrarna bor. Jag ska vara i praktik i 4 veckor på lasarettet där, och maken ska börja sin pappaledighet och ta hand om lilla L på heltid. Så det ska packas och ordnas inför det med i veckan som kommer. Så är frågan hur mycket man hinner och orkar sy efter en heldag på lasarettet? Som tur är finns det symaskin även hos svärföräldrarna, även om jag får klara mig utan min overlock. Men hoppas kunna få tid att sy lite iaf om jag orkar, kommer ju ha folk runt omkring som gärna passar L, och så kan jag sy på kvällstid med (lite svårt här hemma i vår lilla lägenhet utan att L vaknar).

Men tillbaka till klänningen! Jag har kommit så långt att jag tagit mina mått, och insett att jag måste anpassa mönstret sen, men tror inte jag kommer hinna med så mycket mer innan vi åker. Tror det är lättare att frakta mönsteret innan jag klippt ut det och tejpat ihop alla delar! Sen så ska jag hitta nått fint tyg med, tror inte jag har nått hemma som funkar. Får dra med mig svärmor till skroten när vi kommer till Skene (det brukar hon inte ha nått emot!). Om det hela blir bra kanske jag kan ha den då vi ska på bröllop i juni! Det vore kul :-)



Visst ser den snygg ut på bilden iaf? Får väl se hur resultatet blir sen...

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du hänger på. Känn heller ingen stress, det går bra att ta det i sin egen takt :)

    SvaraRadera