fredag 20 januari 2012

En liten kofta


En liten kofta till L. Jag ritade av mönstret till denna för flera veckor sen, samtidigt som jag ritade av en ännu mindre kofta som blev en "välkommen till världen present" till L's nya kusin som föddes i november. Sen blev inte koftan till L sydd, resa och jul kom i mellan. Men i förra veckan tog jag äntligen tag i det och sydde den. L behövde lite fler varmare överdelar, så jag valde att sy koftan i college-tyg som är härligt gosig på insidan. Velade länge fram och tillbaka vilken färg jag skulle ha på muddarna, men tillslut föll valet på svart. Tyckte först det var lite tråkigt, men blev faktiskt väldigt nöjd med resultatet. Sen blev det bege/offwhite KAM-knappar till vilket piggar upp lite (anledningen var egentligen att de var de enda jag hade i stl 20, men det gör ju inget när det passade så bra!). Ska se till att beställa hem lite mer knappar i olika färger och storlekar, men det får bli om en månad när vi är tillbaka i kbh. Mönstret kommer från ottobre 6/2011, och tyget är en stuvbit från stof2000. Och igen glömde jag storlekslappen, och när jag försökte få dit den i efterhand blev det snett.. jaja, syns ju inte när koftan sitter på iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar