torsdag 5 januari 2012

Första gången

Första gången jag bloggar. Någonsin! Men nån gång ska väl va den förste och nu har även jag skaffat mig en blogg! Har följt flera sytokigas bloggar, och tycker det verkar som ett kul sätt att få visa upp vad man sytt, men framför allt att spara det för min egen del.

Nu har jag knappt två veckor kvar av mammaledigheten, så vet inte alls hur mycket jag kommer få sytt i framtiden. Men hoppas ju på att hinna både vara i praktik, plugga, vara mamma åt stumpan och få sytt kläder till henne! :-) En gång i framtiden kanske jag kan sy kläder att sälja med, men än så länge får det räcka med kläder till L. Hinner ju knappt sy allt det jag vill till henne!

Får ju lägga in en bild med på nått jag sytt. Senaste veckan har det blivit endel plagg, har lagt in ett race för att få klart lite plagg innan ledigheten är slut. Först ut blir denna:



Klänningen är sydd i znoks glada elefanter i petrol, tycker det är ett underbart tyg som jag faktiskt beställde från ottobres etsy-shop, för när maken tyckte att jag faktiskt kunde köpa in lite mer tyg för att sy kläder till L så var det slut hos znok. Men vad glad jag blev att det gick att få tag i på annat håll! Det randiga kommer dock från znokdesign, begge är underbart mjuka och sköna! Mönstret är från ottobre 6/2011, men jag har förlängt den och gjort lite längre armmuddar. Stl 74 så den är fortfrande lite stor för L, men då armarna går att vika upp kan hon ha den redan nu, och forhoppningsvis länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar