tisdag 19 november 2013

Röd Tisdag

Andra dagen var det dags för röd. T-shirt hittade vi en igen i lådan, som heller inte blivit bloggad om tidigare, och byxor hade jag ett par röda som jag klippt för att prova ett mönster kanske 2 månader tidigare men inte fått sytt. Så dom fick jag sytt färdigt och så var röda kläderna klara!


Den röd-randiga T-shirten sydde jag då L var så glad för sin långarmade tröja med elefanterna som balanserar, så jag tyckte hon kunde få en till att växla lite med. Jag tog dock bara elefanttyget till framsidan och matchade med röda ränder till resten. 



De röda manchesterbyxorna var som sagt ett prov av ett mönster som jag blivit tipsad om. Får väl säga att de var lite mindre än jag hoppats på och lite väl tunna, funkade bra på sommaren men sen blev det ju snabbt kallare och då var det tyget lite väl tunnt. Och till våren är de nog för små igen. Jaja, kommer ju nån mer som kanske får använt dom mer sen. 

Material: T-shirt i randig jersey från skroten och en elefant balanserade från liandlo, svart kantband i interlock från liandlo, byxor i tunn manchester från skroten. 

Mönster: Tshirt: Brave fireman från ottobre 3/2013, stl 92 och "fritidsbyxor" från nr 4/2012 i stl 92


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar