torsdag 21 november 2013

Grön Torsdag

Till torsdagen som hade färgen grön fick jag oxå sytt ett par nya byxor, och det är faktiskt dom som har blivit mest använda här hemma sen dess. Jag hade fått mönstret i present av svärmor men inte fått använt men nu blev det av. Det är minikreas ballongbyxor som jag sydde i tunn manchester, men denna gång fodrade med ett bomullstyg. Det blev mkt mer lagom tjockt och det märks att dottern gillar dom. Har flera mönstrade kitenge från Tanzania som ligger på hyllan och nu bestämde jag mig för att använda av ett av dom även om det är ett foder som inte syns så mycket. Det blev en hit, och det mönstret har jag redan hunnit sy fler byxor av och ännu fler lär det bli sen till våren då dessa är med resår och det är smidigare med mudd nu till vintern, dessa har en tendens att glida upp under overallen.

Tröja blev det igen en från lådan, en med djungeldjur som jag bloggat om här


Material: Tunn grön manchester, fodrade med kitenge köpt i Tanzania, brun mudd från stof og stil.

Mönster: Ballongbyxor från minikrea, stl 92/98


Bjuder på en livebild här med, byxorna gör sig mkt bättre live än på bild :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar