fredag 15 november 2013

För två år sen...

...fick L en liten kusin, född 111111! Förra helgen var det 2-årskalas! Men till när hon var nyfödd sydde jag ett litet set som inte fått va med i bloggen förrän nu. Jag sydde en kofta i samma mönster till L som vi använde mycket, den har även lillebror nu. Jag vet att detta settet blev uppskattat, framför allt byxorna som min syster till och med undrade om jag inte kunde sy ett par i en större storlek några månader senare när hon höll på att växa ur dessa (vilket jag så klart gärna hjälpte dom med) De uppskattade dom framför allt när de skulle iväg och inte behöva hålla reda på små strumpor som inte sitter kvar på fötterna.


Material: Collegetyg (isoli) i vitt och lila från stof2000, muddväv från stof og stil, vita kam-knappar från assuntastore.

Mönster: Kofta ottobre 6/2011, byxor nr 4/2011. Jag har för mig att begge delar var sydda i stl 56 och att jag skalade ner båda mönstrena en storlek till det, men det var som sagt 2 år sen så är inte helt 100 på det ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar