lördag 19 januari 2013

Fototävling på vi sytokiga!

Jag har vunnit en fototävling på facebookgruppen "vi sytokiga". Hur kul som helst! Under hela december månad pågick en tävling där man skulle skicka in bilder med olika teman, och så skulle de ju innehålla något hemsytt förståss. Första två deltävlingarna hade jag inga ideér och tiden har ju oxå varit begränsad. Men till 3e veckan var temat "livsglädje" och då gjorde vi ett ryck och letade igenom alla bilder på datorn, och hittade ett par stycken som vi tyckte kunde funka och som uppfyllde kriterierna. Sen valde vi ut en av dem, och 1 minut innan tiden för inlämning gick ut fick jag i väg bilden till admin! Sen var det bara att vänta och se om resten av gruppen tyckte om bilderna. Alla medlemmar (nästan 2000!) fick rösta på sin favoritbild genom att "gilla" bilden, och min bild gick snabbt upp i ledinng. En vecka pågick röstningen och söndagen den 3e advent kl 18 var det klart, min bild hade vunnit veckans omröstning överlägset!! Första pris var ett paket med tyger från Andersson och Hjalmarsson, värde 1000 kr samt ett presentkort på jofotex värde 1000 kr!! Redan i slutet av veckan kom paketet från A&H, skickat hela vägen till Köpenhamn! Med dessa fina tyger:

Det är 2 st velour, en helt underbar jade och en ljusblå med blommor (eller är det färgfläckar ?!), en matchande mudd till dem, 2 randiga ribbade tyger och en matchande enfärgad orange (tror det är interlock) till dom!



Presentkortet till jofotex har jag sen väntat på, hoppades lite att det skulle komma så jag hann beställa medan jag fortfarande var i Sverige, men fick det i början av januari när jag var tillbaka i kbh. Så nu sitter jag och stoppar varor i och ur varukorgen och försöker bestämma mig för vilka tyger jag vill ha, det är svårt! Men ett lyxigt problem :-)

Och så till vinnarbilden förståss: Jag har inte fått publicera förrän alla deltävlingar varit över, så därför kommer bilden först nu. Det är på lilla L i gammelfarmors knä, och motiveringen var: Livsglädje. Glädje för livet. Glädje genom generationerna.
Observera godispåsen i L's hand, gammelfarmor tyckte det var kul och lite busigt att få ge henne den första godispåsen! (fast hon naturligtvis inte fick smaka, tyckte inte helt det passade när man är 4 månader som hon är på bilden där!) Och hon har både hemsydd mössa, body och byxor på sig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar