fredag 26 juli 2013

Stjärnlejon

Kusinen som fyllde 9 år i början av sommaren fick ett linne i de tuffa stjärnlejonen från strömming. Jag köpte faktiskt tyget speciellt med tanke på honom, då det kan va svårt att hitta tyger som passar lite äldre barn. Det upptäckte jag i vintras när jag köpte ett par nya tyger med stjärnor att sy julklappar av när jag bara tyckte det fanns "småbarnstyger" hemma i skåpet. Nu har jag fyllt på med lite tyger för äldre barn och även tyger som jag tänker sy till mig själv i oxå. Jag har stjärnlejonen både i svart/orange och blå/röd. Nu valde jag den svarta för jag tyckte den var tuffast. Valde att köra enfärgat svart på baksidan, kanta med orange och fålla med en orange avig täcksöm. Blev nöjd, och har fått en livebild från kusinen som verkade mkt nöjd med presenten, sånt är kul :-)


Mönster: Ritade om ett från ottobre 3/2011 som hade kuvertlinning till vanlig linning, chansade på stl 134 och det passade visst bra

Material: Svart/orange jersey med stjärnor o lejon från strömming design, svart jersey vet jag faktiskt inte varifrån just den biten var, kan ha varit jny eller skroten. Orange mudd från stof og stil till kantband.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar