måndag 29 juli 2013

Fler gamla favoriter som kommer fram igen


Här är ett par till gamla favoriter som nu nvänds av lillebror! Eller iaf byxorna, tröjan har inte blivit anvönd ej, men det har ju varit så varmt nu, så långarmat har liksom inte riktigt behövts!
Byxorna däremot har blivit använda till kortarmad body. Dessa byxor är ett återbruk, de är sydda av ett par gamla armani-jeans som jag fyndat och slitit ut, och sen sparade jag tyget för att sy just barnkläder i. Dessa jeansen var de första, resten blev ett par större jeans som jag bloggat om här. De använder L och sliter på för fullt, tror tyvärr inte de kommer hålla till S för tyget var som sagt inte så slitsarkt.. Men mjukt och mysigt är det :-)
När jag sydde desa byxor hade jag inte provat på fickor än, men sydde ett dit "fejk" med våffelsömmen. Kantade med rött, och det är ju så snyggt till jeans!
Tröjan är sydd i härlig djungelfrotte från jny. Kommer ihåg att många trodde L var en kille när hon hade den på sig, får väl se om de tror S är det oxå då ;-)


Mönster: Byxorna är mitt vanliga muddmönster, ottobre 4/2011, tröjan kommer från ottobre 1/2011. Begge delar i stl 68. 

Material: återbrukat jeanstyg, röd mudd från stof og stil, stretchfrotte med djungeltryck från jny, och röd mudd från stof og stil till hals och arm-muddar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar