lördag 20 juli 2013

Stuvbitspyjamas


Dottern behövde sommarpyjamasar så jag bestämde mig för att sy en av lite "gamla" tyger som blivit liggande och som inte räcker till så mkt. Lite galen mix, men dottern gillar sin pyjamas med flodhästarna  :-) Sydde den i en stor storlek då den skulle va kortarmad o kortbent så tänkte jag att det inte gjorde så mkt om den blev för stor. Blev helt klart större än jag tänkte mig, men det funkar iaf, luftigt och skönt ;-) Jag utgick från ett mönster till jumpsuit från ottobre, ritade om framstycket och kapade armar och ben. Kantade sen runt hela och satte knappar.



Mönster: omritat från ottobre 6/2012, stl 98

Material: Stuvbitar av röda och gröna flodhästar, samt lila och gula moln, alla kommer från skroten. Kantbandet är interlock från jny och knapparna kommer från stof og stil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar