lördag 19 maj 2012

Farliga drakar

Ett sett som jag sydde i våras innan jag började plugga igen. Då var det lite för stort, men nu passar det fint! De är inte sydda helt samtidigt, och blev visst fotogaferade vid olika tillfällen (med två olika kameror), därför ser det ut att vara lite olika nyanser av brunt, men armarna på tunikan och leggingsen är samma färg, och byxorna stämmer nog mest med verkligheten! Tunikan är en kombination av två olika mönster. Jag vill helst sy det ena, men att minska ner från 98 till 74 är overkurs för mig. Så jag minskade ner den mindre blusen från stl 80 till 74 istället, förlängde och breddade den lite, och ritade av halsringningen från den större blusen med knäppning fram.




Mönster: Byxorna är från ottobre 1/2011, tunikan kommer från 4/2011, det är en kombination av två modeller, och breddad lite i nederkanten. Hade eg tänkt den skulle vara lite längre men så blev det visst inte. Begge i stl 74.

Material: bruna farliga drakar och brun jersey från znook design, turkos interlock från jny design. KAM knapp från assunta store. Knapparna på byxorna kommer från gömmor i svärmors gardrober, tyvärr håller de inte färgen så bra och tappade redan i första tvätten. Kanske är bättre att köpa nya och inte tro att knappar från 70-talet ska hålla?

6 kommentarer:

  1. Jättefint! Riktigt snyggt med turkost och brunt!

    SvaraRadera
  2. Å vad fint med brunt och turkost.

    SvaraRadera
  3. Mums för drakar! Brunt och turkost är bland det finaste jag vet

    SvaraRadera
  4. Vilket fint set, snygg färgkombo!

    SvaraRadera
  5. Vad fint du syr! Gllar brunt och turkost så himla mycket! Ja, shortsen är jag själv supernöjd med! Första men absolut inte sista shortsen jag syr!

    SvaraRadera
  6. Vad fint det var! Brunt och turkost är alltid snyggt!

    SvaraRadera